Застосовуються для прийому подач, передач для нападаючого удару і перебивання через сітку. Розрізняють такі способи передачі: двома руками в опорі, двома руками в стрибку, однією рукою в стрибку, двома руками у падінні і перекатом на спину.
По напрямку (щодо передавального) передачі бувають: вперед, над собою, назад. По довжині: довгі через зону, короткі із зони в зону, укорочені в межах зони. По висоті траєкторії: високі - більше 2м, середні - до 2 м, низькі - до 1 м. Поєднання цих параметрів (довжини і висоти) визначають швидкість польоту м'яча при передачах (повільні, прискорені і швидкісні). Передачі можуть бути спрямовані близько до сітці - до 0,5 м і видалення від сітки більше 0,5 м
У техніку передачі входять: вихідне положення, зустрічний рух рук до м'яча, амортизація і напрямок м'яча - виліт.
Техніка передачі зверху двома руками вперед з опори (рис. 1)
Рис. 1
- Переміщення до місця зустрічі з м'ячем кроком або бігом, останній крок як стопорящій (1,2,3 фази); або одна стопа попереду, ноги зігнуті в колінах (4,5 - я фази);
- Руки зігнуті в ліктях, лікті злегка розведені (рис 2);
Рис. 2
Рис. 3
- Зустрічне ударний рух за рахунок розгинання рук у ліктьових суглобах вгору, вперед подушечками пальців (рис. 4)
- Зустрічне ударний рух за рахунок розгинання рук у ліктьових суглобах вгору, вперед подушечками пальців (рис. 4)
Рис. 4
Техніка передачі зверху двома руками назад в опорному положенні (рис.5) Рис. 5
- Після переміщення (фаз 1-5) положення стоп паралельно або одна стопа трохи попереду інший;
- Голова відхилена назад (погляд вгору), кисті над головою (фаза 6);- Положення пальців рук на м'ячі таке ж, що і при подачі вперед (рис. 8, 9);
- В ударному русі випрямляються ноги з одночасним прогибанням в грудній і поперековій частинах тіла (фаза 7);
- Далі руки піднімають, розгинаючи їх назад в ліктьових і плечових суглобах (фаза 7);
Техніка виконання передач у стрибку вперед, назад і методика навчання ідентичні техніці виконання передач з опори, тільки торкання м'яча відбувається у верхній точці стрибка (рис. 6, 7)
- Голова відхилена назад (погляд вгору), кисті над головою (фаза 6);- Положення пальців рук на м'ячі таке ж, що і при подачі вперед (рис. 8, 9);
- В ударному русі випрямляються ноги з одночасним прогибанням в грудній і поперековій частинах тіла (фаза 7);
- Далі руки піднімають, розгинаючи їх назад в ліктьових і плечових суглобах (фаза 7);
Техніка виконання передач у стрибку вперед, назад і методика навчання ідентичні техніці виконання передач з опори, тільки торкання м'яча відбувається у верхній точці стрибка (рис. 6, 7)
Методика навчання:
Підготовчі вправи:
Комплекс підготовчих вправ для навчання передачам м'яча двома руками зверху включає: вправи для зміцнення м'язово-зв'язкового апарату кистей і пальців рук; вправи для розвитку відповідних реакцій на звуковий і зорові сигнали; вправи для розвитку швидкості пересування і спритності.
Підвідні вправи:
1. Положення кистей і контакт з м'ячем (рис. 2-4)
2. Дриблінг м'яча в підлогу (рис. 8)
Підготовчі вправи:
Комплекс підготовчих вправ для навчання передачам м'яча двома руками зверху включає: вправи для зміцнення м'язово-зв'язкового апарату кистей і пальців рук; вправи для розвитку відповідних реакцій на звуковий і зорові сигнали; вправи для розвитку швидкості пересування і спритності.
Підвідні вправи:
1. Положення кистей і контакт з м'ячем (рис. 2-4)
2. Дриблінг м'яча в підлогу (рис. 8)
Рис. 8
3. Підняти м'яч з підлоги хватом пальців (рис.9)
Рис. 9
4. Кинути і зловити м'яч однією рукою (рис. 10)
5. З одного відскоку піймати м'яч в положенні верхньої подачі над головою (рис.11, 12)
6. Без відскоку піймати і швидко виштовхнути м'яч (рис. 13)
Рис.13
Рис. 15
8. Без відскоку піймати м'яч в присіду (рис. 16)
Рис. 16
9. Послідовно виштовхнути м'яч вгору і дати верхню подачу (Рис. 17)
Рис. 18
Рис. 19
12. Кинути м'яч вперед і паснуть зверху в стрибку (рис. 22)
Рис. 22
13. Передача в стіну з одним відскоком, без відскоку (рис. 23, 24)
Рис. 24
14. У парах один учень накидає м'яч партнеру, той верхній передачею повертає йому м'яч. На початку кидки виконуються точно по певній траєкторії, потім траєкторія і напрям змінюються.
Спеціальні вправи (по техніці). Вправи з техніки ставлять учнів у різні, поступово ускладнюються умови. Рис. 24
14. У парах один учень накидає м'яч партнеру, той верхній передачею повертає йому м'яч. На початку кидки виконуються точно по певній траєкторії, потім траєкторія і напрям змінюються.
Спеціальні вправи (по техніці). Вправи з техніки ставлять учнів у різні, поступово ускладнюються умови.6. Гравці з м'ячами рухаються по периметру половини волейбольного майданчика, виконуючи верхню передачу над собою. Гравці без м'ячів тренують м'язи черевного преса на гімнастичній стінці і підтягуються на перекладині. Потім зміна.
7. Дівчатка тренують верхню передачу м'яча через сітку, хлопчики на вільному місці в залі. Потім зміна.
8. Передачі над собою на місці, зі зміною висоти
і вихідного положення (від високої стійки до положення сидячи),
під час переміщень і після переміщення ідо зупинки.
9. Вправи біля тренувальної стінки: змінити висоту передачі, збільшити і зменшити відстань від стіни.
10. Поєднання передач в стіну: над собою і поворот кругом;
в стіну, стоячи спиною до неї; знову поворот кругом і передача в стіну.
11. Передача в парах на місці: стоячи обличчям і спиною до партнера, відстань варіюють - від 0,5 м до максимального, на яке здатні учні (варіюють і висоту передач).
12. Те ж, один гравець на місці, інший переміщається, точно повертаючи м'яч передачею партнеру.
13. Вправи у зустрічних колонах так, щоб передачі відбувалися в межах кордонів волейбольного майданчика і напрям передачі відповідало напряму перших і других передач: зони 3-6, 6-2, 6-4; 5-3, 5-2, 5-4; 1 -3, 1-4, 1-2; 3-4, 3-2, 2-4. Те ж, але передачі виконують через сітку; в межах зон нападу, із зони нападу на задню лінію, із задньої лінії на передню, із задньої лінії на задню.
14. У трійках розташування в трикутнику: 3 вони 6-3-4 -, 6-2-3,
6-2-4, 5-3-4, 5-2-3 (4); 1-3-2, 1-4-3 (2), 5-3-2 (передача із зони 3, стоячи спиною) ; 1-3-4 (те ж) і т.п.Напрямок передач тут відповідає послідовності вказівці зон, в останній зоні займається виконує передачу над собою і посилає м'яч в зону, названу першої, і т. д. З задньої лінії м'яч передають зверху і знизу двома руками.
15. Передачі в опорному положенні і в стрибку на точність в обручі (кільця) на сітці, на стійці; мішені на тренувальній стінці, на майданчику.
16. Ігри, що сприяють удосконаленню навичок передачі: «Естафети біля стіни», «м'яч в повітрі», «Передав - сідай», перемагає команда, яка допустила менше падінь м'яча.
17. Подброс м'яча над собою і передача вперед - назад партнеру (те ж в стрибку).
18. Передача від гравця до гравця з проміжним торканням підлоги (мал. 25)Рис. 25
Спеціальні вправи (по техніці). Вправи з техніки ставлять учнів у різні, поступово ускладнюються умови. Рис. 24
14. У парах один учень накидає м'яч партнеру, той верхній передачею повертає йому м'яч. На початку кидки виконуються точно по певній траєкторії, потім траєкторія і напрям змінюються.
Спеціальні вправи (по техніці). Вправи з техніки ставлять учнів у різні, поступово ускладнюються умови.6. Гравці з м'ячами рухаються по периметру половини волейбольного майданчика, виконуючи верхню передачу над собою. Гравці без м'ячів тренують м'язи черевного преса на гімнастичній стінці і підтягуються на перекладині. Потім зміна.
7. Дівчатка тренують верхню передачу м'яча через сітку, хлопчики на вільному місці в залі. Потім зміна.
8. Передачі над собою на місці, зі зміною висоти
і вихідного положення (від високої стійки до положення сидячи),
під час переміщень і після переміщення ідо зупинки.
9. Вправи біля тренувальної стінки: змінити висоту передачі, збільшити і зменшити відстань від стіни.
10. Поєднання передач в стіну: над собою і поворот кругом;
в стіну, стоячи спиною до неї; знову поворот кругом і передача в стіну.
11. Передача в парах на місці: стоячи обличчям і спиною до партнера, відстань варіюють - від 0,5 м до максимального, на яке здатні учні (варіюють і висоту передач).
12. Те ж, один гравець на місці, інший переміщається, точно повертаючи м'яч передачею партнеру.
13. Вправи у зустрічних колонах так, щоб передачі відбувалися в межах кордонів волейбольного майданчика і напрям передачі відповідало напряму перших і других передач: зони 3-6, 6-2, 6-4; 5-3, 5-2, 5-4; 1 -3, 1-4, 1-2; 3-4, 3-2, 2-4. Те ж, але передачі виконують через сітку; в межах зон нападу, із зони нападу на задню лінію, із задньої лінії на передню, із задньої лінії на задню.
14. У трійках розташування в трикутнику: 3 вони 6-3-4 -, 6-2-3,
6-2-4, 5-3-4, 5-2-3 (4); 1-3-2, 1-4-3 (2), 5-3-2 (передача із зони 3, стоячи спиною) ; 1-3-4 (те ж) і т.п.Напрямок передач тут відповідає послідовності вказівці зон, в останній зоні займається виконує передачу над собою і посилає м'яч в зону, названу першої, і т. д. З задньої лінії м'яч передають зверху і знизу двома руками.
15. Передачі в опорному положенні і в стрибку на точність в обручі (кільця) на сітці, на стійці; мішені на тренувальній стінці, на майданчику.
16. Ігри, що сприяють удосконаленню навичок передачі: «Естафети біля стіни», «м'яч в повітрі», «Передав - сідай», перемагає команда, яка допустила менше падінь м'яча.
17. Подброс м'яча над собою і передача вперед - назад партнеру (те ж в стрибку).
18. Передача від гравця до гравця з проміжним торканням підлоги (мал. 25)Рис. 25
Рис. 25
19. Передача від гравця до гравця - один пас над собою, передача партнеру (тол ж в стрибку) (рис. 26)
Рис. 26
20. Те ж, але друга передача за спину (те ж в стрибку) (Рис. 27)
Рис. 27
21. Передача від гравця до гравця в сторони (рис. 28)
Рис. 28
22. Передачі сидячи; стоячи на одному коліні (рис. 29, 30)
Рис. 29
Рис. 30
23. Передачі в трійках, четвірках і більше гравців на майданчику
і біля сітки (рис. 31, 32)
23. Передачі в трійках, четвірках і більше гравців на майданчику
і біля сітки (рис. 31, 32)
Рис. 32
Можливі помилки:
- Неточний вихід під м'яч (м'яч не перед особою);
- Великі пальці напрямок вперед;
- Лікті занадто широко розведені або навпаки;
- Кисті рук не утворюють овалу;
Кисті рук зустрічають м'яч майже при випрямлених руках у ліктьових суглобах.
Немає коментарів:
Дописати коментар